Je bevindt je hier:

Influencers van de toekomst

Het is de droom van veel jongeren: rijk en beroemd worden als influencer. Ondertussen bezwijken hun populaire voorbeelden onder prestatiedruk, wordt het verdienmodel van de influencer aangetast door veranderende reclamewetgeving en ligt de concurrentie op de loer: want de virtuele influencers uit Azië zijn in opmars. Waarom willen we ons zo graag online manifesteren? Naar welk geluk zijn we op zoek?

Het is de droom van veel jongeren: rijk en beroemd worden als influencer. Ondertussen bezwijken hun populaire voorbeelden onder prestatiedruk, wordt het verdienmodel van de influencer aangetast door veranderende reclamewetgeving en ligt de concurrentie op de loer: want de virtuele influencers uit Azië zijn in opmars. Waarom willen we ons zo graag online manifesteren? Naar welk geluk zijn we op zoek?

Campagnebeeld met Doortje Smithuijsen en locatietag voor Hilversum

Doortje Smithuijsen is filosoof en journalist met een grote fascinatie voor de moderne, digitale mens. Ze is maker van documentaires als Mijn dochter de vlogger en Volg je me nog en schreef een boek over de houdbaarheid van online succes (Gouden Bergen). In dit Mediacollege bespreekt Doortje het fenomeen ‘influencing’ in verleden, heden en de toekomst. Hiermee biedt zij kijkje in onze ziel én dit popculturele fenomeen, met prachtige voorbeelden uit het archief van Beeld en Geluid.

Toegankelijk voor doven/slechthorenden

Tijdens dit Mediacollege zullen tolken Nederlandse Gebarentaal en schrijftolken en aanwezig zijn. Al het videomateriaal is vooraf ondertiteld. Zodra we weer mediacolleges in de theaterzaal van Beeld en Geluid in Hilversum kunnen aanbieden, zal ook ringleiding aanwezig zijn.

Coronamaatregelen

Beeld en Geluid volgt de richtlijnen van het RIVM m.b.t. het coronavirus. Mochten we onverhoopt voorafgaand aan het evenement vernemen dat deze - i.v.m. nieuwe maatregelen - toch niet kan plaatsvinden, stellen we u hiervan per e-mail op de hoogte.

Campagnebeeld Reis mee in media met drie sprekers en vier locaties

Mediacolleges

Tijdens de Beeld en Geluid Mediacolleges staan uiteenlopende mediamakers en deskundigen stil bij de wijze waarop we leven in media: hoe media ons beïnvloeden en hoe zij onderdeel zijn van ons dagelijks leven. Beeld en Geluid is hét instituut voor media met vestigingen in Hilversum en Den Haag en herbergt de grootste mediacollectie van Nederland.

Dit Mediacollege wordt mede mogelijk gemaakt door de deelnemers van de BankGiro Loterij.