Let op: event is afgelopen
Cross Media Café – Data en AI voor media
Het eerste Cross Media Café van 2020 zet de focus op Artificial Intelligence. Hoe kan AI de media ondersteunen? Wat meet je, waarom meet je dat en hoe zet je dat om naar intelligente systemen?
Het eerste Cross Media Café van 2020 zet de focus op Artificial Intelligence. Hoe kan AI de media ondersteunen? Wat meet je, waarom meet je dat en hoe zet je dat om naar intelligente systemen?
Programma
14:00-17:00 uur
Deel 1 - Wat kan je doen met AI? (14.00 - 15.15 uur)
- Jim Stolze is oprichter van het internationale netwerk van AI experts Aigency en initiatiefnemer van de Nationale AI Cursus
- Gijs van Beek is co-founder van startup Textgain dat met algoritmen zelfstandig teksten analyseert en converteert naar kennis en inzichten.
- Tess den Uyl is product manager van FaceReader Online dat emoties analyseert op basis van gezichtsuitdrukkingen.
- Frank Visser, team lead innovatie van Media Perspectives, vertelt over het AI Fieldlab en de ontwikkeling van ethische richtlijnen voor AI in media.
Deel 2 - Hoe zetten mediabedrijven AI in? (15.45-17.00 uur)
- Vincent Koops werkt voor RTL Nederland aan AI projecten, waaronder AI generated promos.
- Karen van Dijk, hoofdredacteur AI Songcontest voor VPRO: kan je met AI een winnend nummer schrijven voor het Eurovisie Songfestival?
- Anne Schuth, hoofd News Data bij DPG Media, vertelt over de inzet van AI voor het personaliseren van pushberichten, mailings en de website van de Volkskrant.
- George Wright, hoofd Internet Research & Future Services bij BBC Research and Development.
Vanaf 17:00 uur
Netwerkborrel