You are here:
Let op: event is afgelopen

Cross Media Café: Data Driven Content

Samen met Beeld en Geluid organiseert Media Perspectives op dinsdag 8 mei weer een middagvullende bijeenkomst over data en content. Stuurt content data? Of gaat data content sturen? Je kunt er alles van maken: data driven content strategy, data driven content creation, data driven content recommendation, etc. Wij maken er een mooi programma van zodat jij als mediamaker en marketeer bij raakt bij de laatste stand van zaken en geïnspireerd aan de slag kunt.

Programma en sprekers

De bijeenkomst vindt plaats van 14:00 – 17:00 uur in Beeld en Geluid. Bij de inloop vanaf 13:30, in de pauze en nadien bij de borrel tot 18:00 is er alle mogelijkheid om contacten te leggen en informeel bij te praten met experts en andere aanwezigen.

14.00 – 15.15

  • Welkom door Monique van Dusseldorp, moderator
  • Frank Visser, Project Manager Data, Media Perspectives, presenteert het Data4Media project.
  • Laura Bäck studeert aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, en doet een onderzoek over data gebruik onder Nederlandse mediabedrijven. Samen met het publiek kijken we naar de eerste bevindingen.
  • Daan Odijk, Lead data scientist, RTL presenteert een innovatieve data case van RTL
  • René Nederhand, Founder/Directeur PrimedIO. Nederhand bespreekt het gebruik van tracking & personalisatie en de effecten daarvan op conversie en gebruikersretentie bij RTL.
  • Jouko Huismans, Founder/Directeur Mediaconnect.io, laat zien hoe ID&T en het EO jongerenkanaal voor hun media produktie gebruik maken van engagement data
  • Joost de Wit, Founder Media Distillery, zet kunstmatige intelligentie in om video en audio te begrijpen.

15.15-15.45 Pauze

15.45-17.00

  • Geert-Jan Strengholt, Project Manager en Leonieke Verhoog, Concept ontwikkelaar media VPRO over een aantal innovatieve projecten
  • Leon Backbier, Manager ICT bij Endemol Nederland over sentiment analyse rond GTST
  • Rick Hoving, Projectleider Strategie & Innovatie, Ster. Hoe weet je of iets aan zal spreken? Ster werkt aan een geautomatiseerde reclame-waarderingstool gemaakt op basis van machine learning
  • Kasimir Landheer, Data & Strategy Director, FremantleMedia, zal laten zien hoe data invloed hebben op format ontwikkelingen.

Het programma zal in de komende weken worden gevuld. Mocht je tips hebben, meld die dan aan frank.visser@mediaperspectives.nl.