Je bevindt je hier:

ReTV

In ReTV wordt onderzoek gedaan naar nieuwe oplossingen voor omroepen en hun contentpartners om hun materiaal te publiceren op meerdere mediakanalen, aangepast aan het beoogde publiek.

In ReTV wordt onderzoek gedaan naar nieuwe oplossingen voor omroepen en hun contentpartners om hun materiaal te publiceren op meerdere mediakanalen, aangepast aan het beoogde publiek.

Man scrolt op IPad
Graphic

Omroepen lijden aan een groeiende kloof tussen hun kijkers en hun inhoud. Ze moeten hun content publiceren en beheren op een groot aantal kanalen en platforms (bijvoorbeeld SmartTV en mobiele apps, online video platforms, sociale media en online archieven). Daarnaast bereikt tv-content de juiste online doelgroepen niet snel genoeg en in formaten die niet aansluiten bij het beoogde publiek. 

ReTV pakt deze verschuiving aan met nieuwe diensten om het snel veranderende digitale medialandschap, dat voortdurend de eisen en verwachtingen van televisiekijkers herdefinieert, aan te kunnen. Het project richt zich op de kloof tussen gebruikers en inhoud door het Trans-Vector Platform (TVP) te bouwen. Het TVP helpt omroepen door diepgaande inzichten in het tv-publiek en hun interacties met videocontent te bieden. Ook begeleidt het TVP het hergebruiken van hun content op verschillende platforms op basis van die inzichten.

ReTV is gefinancierd door het Horizon 2020 research & innovation programma van de Europese Unie.

Projectpartners

Vrije Universiteit (NL), Modul Technology GmbH (AT), Information Technologies Institute – CERTH (GR), webLyzard Technology GmbH (AT), Zattoo (DE), Rundfunk Berlin-Brandenburg (DE), Genistat (DE).