You are here:
Let op: event is afgelopen

Dutch Media Week VR Masterclass

Leer alles over 360 filmmaken en laat je door experts bijpraten over hun persoonlijke ervaringen en lessons learned. 360 filmmaken wordt steeds populairder nu apparatuur toegankelijker wordt en meer en meer (social) platforms 360-video’s kunnen tonen. Mediamakers experimenteren met animaties, gameplay en filmische ervaringen. Journalisten gebruiken het als nieuwe tool om verslag te doen en verhalen te vertellen en de creatieve industrie ziet meer en meer grote marktkansen. Ga na deze masterclass ook zelf aan de slag!

Tijdens deze masterclass hoor je van experts de lessons-learned bij eerdere 360 producties en vertellen zij over de tools die zij gebruiken bij het maken van een 360 film/VR experience. Laat je daarnaast door toffe producties inspireren voor de Dutch Media Week VR Challenge, die op 31 augustus van start gaat. Deelnemers realiseren hierin binnen 48 uur een complete 360/VR experience.

  • Adriaan Rijkens, co-founder en CTO van Warp Industries, geeft een overzicht van de mogelijkheden van interactieve 360 narratives. Welke mogelijkheden zijn er om de kijker keuzes te laten maken tijdens een 360 experience. Wat betekent dit voor verhaallijnen en hoe implementeer je dit op een elegante wijze met bestaande software?
  • Richard Schut, organistor van de 48 Hour in Nederland en award-winning VR maker, laat je ervaren wat je kan doen met nabijheid en narrative intimacy in de context van stereoscopic 360 experiences. Op basis van praktijkervaring hoor en ervaar je de do's and dont's bij het spelen en regisseren in de twee meter direct rondom de stereoscopic 360 camera.

De VR Challenge is onderdeel van Dutch Media Week en wordt georganiseerd door Beeld en Geluid i.s.m. Richard Schut, award-winning 360 filmmaker en organisator van het 48 Hour Film Project in Nederland.