You are here:
Let op: event is afgelopen

Cross Media Café - Online/offline brand experiences

Tijdens dit Cross Media Café gaan we in op het bouwen van communities online en offline: hoe breng je mensen samen? Wat maakt een community succesvol? Welke "offline" en online combinaties werken het beste?

Hoe bouw je communities? Rond sommige media brands bestaan actieve communities online: gelijkgestemden die elkaar vinden in de liefde voor een programma, festival, game of hobby. En steeds vaker willen die elkaar ook ‘’in het echt’’ ontmoeten. En mensen die elkaar in het echt tegenkomen, zoeken elkaar ook online weer op.

Aan de hand van een aantal cases laten we zien hoe je een actieve community kan bouwen.

Programma

Het volledige programma wordt binnenkort bekend gemaakt.

14:00 - 17:00 uur

Met presentaties van onder anderen:

  • Maartje Blijleven is een digitale coach, die bedrijven helpt bij hun online strategie. Ze is de oprichter van ‘’We love communities’’ en schrijft op dit moment een boek over communitiesZelf heeft ze communities ontwikkeld voor bedrijven als KLM, de Postcode Loterij en Schiphol. Ook is ze mede-oprichter van IncludeNow en WomenTalkTech. Ze zal in haar presentatie laten zien hoe je communities in kan zetten en hoe je ze opbouwt.

  • Hay Kranen is als creative coder werkzaam in de kunst, cultuur en mediasector. Hij schreef in 2005 voor het eerst voor Wikipedia. In 2013 en 2014 was hij ‘’Wikipedian in residence’’ bij de Koninklijke Bibliotheek en het Nationaal Archief. Kranen vertelt over de ontwikkeling van de gemeenschap rondom Wikipedia.

  • Eelco Kingma is de oprichter van EIK Media & Events, bekend als de organisator van DYTG, het grootste online video event van Nederland. Hij zal in zijn bijdrage ingaan op het iteratieve proces nodig om een sterke community te bouwen, en laat zien hoe DYTG fans elkaar laat vinden

  • Hilde Tholen is de hoofdredacteur Ouders van Nu, het tijdschrift voor jonge ouders dat op allerlei manieren aanwezig is in het leven van de doelgroep. Zo organiseert men o.a. het In de wolken Festival in de RAI, er is een online forum, op twitter vinden #nachtouders elkaar, en op op Facebook zijn er regelmatig Facebook-live-sessies. Hoe bouw je een community op, en wat kan je de mensen die deelnemen bieden?

  • Alejandro Cohen (internationale spreker), oprichter van dubLab. DubLab is een non-profit muziekradiostation gevestigd in Los Angeles. Ze zijn betrokken geweest bij kunsttentoonstellingen, filmprojecten, evenementenproducties en platenreleases. De uitzendingen worden vijf dagen per week live uitgezonden via Shoutcast. Daarnaast zet dubLab zich actief in voor het goede doel door twee keer per jaar vier weken lang live uit te zenden om geld in te zamelen. In zijn bijdrage zal Alejandro ingaan op de activiteiten van zijn online radiostation.