Je bevindt je hier:
Let op: event is afgelopen

Cross Media Café - Linear meets Digital

Lineaire televisie en digital groeien steeds meer naar elkaar toe. De werelden vloeien in elkaar over en benutten elkaars kracht. Tv-zenders zijn steeds meer ‘multichannel content publishers’. Ze brengen hun content niet alleen naar tv maar ook naar web, SmartTV, mobiele apps, online video platforms en social media. Video is de motor van online traffic en steeds vaker zie je op tv interactievormen vanuit digital. Hoe kunnen de tools uit de digitale wereld worden toegepast bij lineaire tv?

Lineaire televisie en digital groeien steeds meer naar elkaar toe. De werelden vloeien in elkaar over en benutten elkaars kracht. Tv-zenders zijn steeds meer ‘multichannel content publishers’. Ze brengen hun content niet alleen naar tv maar ook naar web, SmartTV, mobiele apps, online video platforms en social media. Video is de motor van online traffic en steeds vaker zie je op tv interactievormen vanuit digital. Hoe kunnen de tools uit de digitale wereld worden toegepast bij lineaire tv?

Foto: Goos van der Veen

In dit Cross Media Café staat centraal wat er momenteel allemaal gaande is aan de kant van lineaire televisie. Hoe kunnen daar de tools uit de digitale wereld worden toegepast?

Aandacht is er onder meer voor:

  • Adressable TV, de stand van zaken in Nederland en cases uit de praktijk
  • Wie is de baas over het TV-scherm en waar kijken we nog naar?
  • De nieuwe standaard voor Programmasignalering die onder meer ad replacement en nieuwe, verbeterde functies voor lineaire content mogelijk maakt

Met onder andere:

  • Jon Watts, Managing Partner/Co-Founder MTM
  • Michel van der Voort, Directeur Screenforce
  • Jeroen Rutte, Managing Director SpotX Benelux
  • Marcel Korstjens, Head of Ad Technology RTL Nederland
  • Frank van Oirschot co-founder Ex Machina Group over Shoppable video, next level e-commerce op het snijvlak van tv en online.

Het programma wordt nog aangevuld.



Het Cross Media Café wordt georganiseerd door Media Perspectives en Beeld & Geluid. Deze editie komt tot stand in samenwerking met Screenforce, de Nederlandse TV-marketingorganisatie.